Supermarkety w Australii

W Australii funkcjonują cztery największe sieci supermarketów: Woolworths, Coles, Aldi i IGA oraz kilka mniejszych supermarketów.

Jeśli intertesuje Cię porównanie australijskich supermarketów na podstawie wybranych kryteriów takich jak ogólna satysfakcja klienta, wartość produktów w odniesieniu do cen, zróżnicowanie produktów, obsługa klienta, świeżość oferowanych produktów i innych warunkowych, zapoznaj sie z wynikami badań na stronach Canstar Blue. Canstar Blue to organizacja zajmująca się badaniem rynku, porównaniami konsumenckimi i recenzjami przeprowadzanymi poprzez grupę ekspertów w dziedzinie badań, handlu elektronicznego, produktów i usług konsumenckich, dziennikarstwa i produkcji treści, wspieranych przez Canstar, wiodącą australijską i nowozelandzką agencję badającą i oceniającą usługi finansowe: https://www.canstarblue.com.au/groceries/coles-im-perfect-ugly-fruit-veg/

Z badań tych wynika, że konsumenci w Australii najwyżej oceniają supermarket Aldi, który otrzymał najwyższą ocenę (5 gwiazdek) spośród innych popularnych supermarketów za stosunek jakości do ceny, układ i prezentację sklepu, świeżość produktów, jakość markowych produktów należących do supermarketów, dostępne oferty i promocje oraz ogólną satysfakcję klientów, z czterema gwiazdkami za obsługę klienta i trzema gwiazdkami za różnorodność produktów. Należy zaznaczyć, że Aldi jest stosunkowo młodą siecią supermarketów w Australii, która po raz pierwszy pojawiła się na australijskim rynku w 2001 roku i zyskała sobie dobrą renomę i bazę klientów.

Aldi szybko zyskało grono lojalnych klientów w Australii

Bezpośrednio za Aldi konsumenci najwyżej ocenili Woolworths (często określany jako „Woolies”), który otrzymał pięć gwiazdek za różnorodność produktów oraz układ i prezentację sklepu, cztery gwiazdki za stosunek jakości do ceny, obsługę klienta, świeżość produktów, jakość produktów sprzedawanych pod marką własną, dostępne oferty i promocje oraz ogólną satysfakcję klientów.

Woolworths jest jednym z najbardzej znanych supermarketów w Australii

Woolworths ma około 1000 lokalizacji w całej Australii, a jego spółka macierzysta – Woolworths Group Limited – jest również spółką macierzystą dla sieci takich jak Dan Murphy’s (markety oferujące alkohol) Big W (oferujące zabawki, kosmetyki, książki, artykuły papiernicze i dla domu), oprócz wielu innych mniejszych firm. Podobnie jak główny rywal Coles, Woolworths również oferuje zakupy spożywcze online z odbiorem osobistym w sklepie (Click & Collect.) lub dostawą do domu. Woolworths oferuje również program lojalnościowy Everyday Rewards dzięki któremu można korzystać z różnych promocji i zniżek.

W następnej kolejności za Woolies w badaniach Canstar Blue uplasował się Coles, który otrzymał cztery gwiazdki za stosunek jakości do ceny, różnorodność produktów, układ i prezentację sklepu, jakość produktów sprzedawanych pod marką własną, dostępne oferty i promocje oraz ogólną satysfakcję, z trzema gwiazdkami za świeżość produktów i obsługę klienta.

Coles to jedne z najbardziej popularnych sieci supermarketów w Australii

Coles to jedna z dwóch największych australijskich sieci supermarketów, jest spółką notowaną na australijskiej giełdzie papierów wartościowych, będąc wcześniej własnością Wesfarmers Group, która obecnie posiada 15% udziałów w biznesie. Coles ma ponad 800 sklepów w całej Australii. Są to duże supermarkety spożywcze oraz mniejsze znajdujące się na stacjach benzynowych (Coles Express). Oprócz sklepów stacjonarnych Coles, podobnie jak Woolworths, oferuje zakupy spożywcze online z opcją Click & Collect lub dostawą do domu. Klienci Coles mogą przystąpić do programu lojalnościowego Flybuys udostępniającego specjalne promocje i oferty i umożliwiającego zbieranie punktów, które można wykorzystać w sklepach spożywczych lub na inne zakupy.

Na końcu rankingu znalazła się sieć sklepów IGA, która otrzymała pięć gwiazdek za obsługę klienta i trzy gwiazdki we wszystkich pozostałych kategoriach, w tym stosunek jakości do ceny, różnorodność produktów, układ i prezentację sklepu, świeżość produktów, jakość produktów marek własnych, dostępne oferty i promocje oraz ogólnie zadowolenie kilenta.

IGA to mniejsze markety, położone lokalnie, w których często można znaleźć bardziej różnorodne produkty w porównaniu z Coles, Aldi i Woolworths

IGA – The Independent Grocers of Australia, działa na zasadzie zrzeszenia niezależnych sklepów, które korzystają grupowo z zakupów produktów i marketingu pod szyldem IGA, podczas gdy zarządzanie sklepem i własność pozostają niezależne. Coraz więcej sklepów indywidualnych dołącza do IGA, która obecnie ma ponad 1400 lokalizacji w całej Australii, od małych sklepików lokalnych po rozległe supermarkety. Oferta sklepów IGA charakteryzuje się wiekszą różnorodnością, a w stosunku do trzech wyżej wymienionych sieci, większą liczbą lokalnych marek, produktów specjalistycznych lub produktów importowanych. IGA oferuje również program IGA Rewards dla tych, którzy szukają ekskluzywnych ofert członkowskich lub zniżek.

W Australii znajduje sie wiele innych sklepów spożywczych i marek supermarketów, których Canstar Blue nie wziął pod uwagę w tym porównaniu z racji na zbyt małą próbę ankietową. Do innych znanych sieci należą Costco, Foodlaand (którego właścicielem jest rodzina Romeo) i Foodworks.

Na uwagę zasługuje wywodząca sie z Adelajdy niezależna sieć supermarketów Drakes, która jest największym niezależnym sprzedawcą artykułów spożywczych w Australii. Drakes powstał w 1974 roku, kiedy to Roger Drakes kupił pierwszy supermarket, i obecnie obejmuje łącznie 60 supermarketów w Południowej Australii i Queensland. Drakes oferuje zakupy online oraz w licznych sklepach stacjonarnych, których loklizacje mozna sprawdzić na ich sronie internetowej: https://drakes.com.au/stores/


Posted

in

by

Tags: